Lietuviu English
Jūs esate: PagrindinisŽurnalasArchyvai4 Tomas
Meniu
Žurnalas
  Archyvai
  0 Tomas
  1 Tomas
  2 Tomas
  3 Tomas
  4 Tomas
  5 Tomas
  6 Tomas
  7 Tomas
  8 Tomas
  9 Tomas
  10 Tomas
  11 Tomas
  12 Tomas
  13 Tomas
  14 Tomas
  15 Tomas
  16 Tomas
  17 Tomas
  18 Tomas
  19 Tomas
  20 Tomas
  Redakcija
  Atmena
Specialieji leidiniai
Internetinė žurnalo versija
Kontaktai ir nuorodos
Draugai
Tinklapį kūrė
č4
Girius MERKYS
 
  Archyvai (4 Tomas)  
   
 
ISSN 1392-0448. LIETUVOS ISTORIJOS STUDIJOS. Nr. 4

BAŽNYČIŲ ISTORIJA LIETUVOS ISTORIJOS STUDIJOSE

BORUTA SJ JONAS

Z. Ivinskis po vysk. M. Valančiaus, A. Aleknos yra trečiasis lietuviškai rašęs istorikas, kurį, ir kaip sąmoningą kataliką, ir dėl jo mokslinių tyrinėjimų pasirinktos krypties galime vadinti vienu iš pirmųjų rimtų Bažnyčios istorijos specialistų. Taigi Z. Ivinskio skaitymuose, manome, tinka aptarti Bažnyčios istorijos, kaip mokslinės disciplinos, definiciją ir specifiką.

Ribinės mokslo disciplinos - tarp istorijos ir teologijos - Bažnyčios istorijos pavadinime svarbūs abu dėmenys. Jei šiandieninė Lietuvos visuomenė, o tuo labiau istorikų bendrija turi daugmaž teisingą istorijos sampratą, tai to negalime pasakyti apie Bažnyčios istorijos sampratą: rimtą, teologiškai pagrįstą mokslinę, ypač kai ir mūsų lietuviškas terminas Bažnyčia, skolinys iš slavų božnica net etimologine prasme "mintį veda į lankas". Tai, ką mes vadiname žodžiu "bažnyčia", pagrindinėse Europos tautų kalbose yra vediniai iš graikiško pavadinimo kyriakos domos (Viešpaties namai, kai kalbama apie pastatą) ir kyriakos ekklesia (Viešpaties [sušauktas] susirinkimas, sambūris, kai kalbama apie bendruomenę). Iš šių graikiškų

199

‹‹ Rodyti atgal
puslapių
Rodyti toliau ››

 
   
   
2005 - 2006 © c4 dizainas ir programavimas giriaus