Lietuviu English
Jūs esate: PagrindinisŽurnalasArchyvai19 Tomas
Meniu
Žurnalas
  Archyvai
  0 Tomas
  1 Tomas
  2 Tomas
  3 Tomas
  4 Tomas
  5 Tomas
  6 Tomas
  7 Tomas
  8 Tomas
  9 Tomas
  10 Tomas
  11 Tomas
  12 Tomas
  13 Tomas
  14 Tomas
  15 Tomas
  16 Tomas
  17 Tomas
  18 Tomas
  19 Tomas
  20 Tomas
  Redakcija
  Atmena
Specialieji leidiniai
Internetinė žurnalo versija
Kontaktai ir nuorodos
Draugai
Tinklapį kūrė
č4
Girius MERKYS
 
  Archyvai (19 Tomas)  
   
 
ISSN 1392-0448. LIETUVOS ISTORIJOS STUDIJOS. Nr. 19

Reklama lietuviškoje periodikoje 1918 – 1940 metais: kiekybinės ir kokybinės raidos ypatybės

Polakitė Giedrė

Doktorantė

Vilniaus universiteto Istorijos fakulteto

Naujosios istorijos katedra

Tel. 268 72 86

El. paštas: giedre.polkaite@if.vu.lt

 

 

Senoji periodika atveria mums patrauklų langą
į mūsų socialinę istoriją, ir būtent reklama yra priemonė,
kuri atspindi mūsų kultūros elgesio tipus, stilius,
vienų ar kitų daiktų vaidmenį.

 

 

 

 

 

Įvadas

Lietuviškos reklamos istorija nėra susilaukusi išskirtinio tyrėjų dėmesio.

Pats svariausias darbas apie reklamos istoriją Nepriklausomoje Lietuvoje, matyt, būtų filologo M. Kvietkausko straipsnis2. Analizuodamas XX a. periodiką, autorius bandė išsiaiškinti, kada lietuviška reklama iš tradicinio skelbimo virto į modernią reklamą, išskyrė du reklamos poveikio Lietuvos visuomenei būdus: konservatyvųjį ir vartotojiškąjį.

Taip pat yra keletas meno istorikų darbų, skirtų Nepriklausomos Lietuvos reklamai. Grafiko J. Galkaus knygoje3 nagrinėta plakatų (dalis jų buvo reklaminiai ) istorija 1862–1944 m. R. Pavilionytės straipsnyje4 aptarta masinės kultūros vizualizacija XX a. trečiuoju ir ketvirtuoju dešimtmečiais, tyrinėta, kokie dailės stiliai buvo naudojami reklaminiuose skelbimuose. S. Kučinskaitė savo darbą5 skyrė užsieninės ir lietuviškos reklamos iliustracijų stilistikai XX a. trečiajame dešimtmetyje.

Kalbininkė I. Smetonienė daktaro disertacijoje6 apie šiuolaikinės garsinės reklamos stilių taip pat apžvelgė kai kuriuos lietuviškos reklamos istorijos aspektus.

Epizodinių duomenų apie reklamą galima surasti viename kitame darbe, tiesiogiai nesusijusiame su šia tema. Pavyzdžiui, kino istorikas

---

1 Pollay R. W. The Subsiding Sizzle: A Descriptive History of Print Advertising, 1900–1980 // Advertising: Concepts, Strategies and Issues, p. 271.

2 Kvietkauskas M. Visi lietuviai, skelbkitės! // Metai. 1999, Nr. 6, p. 129–138, taip pat šį straipsnį galima rasti internete www.artium.lt/7/visi/html

3 Galkus J. Senasis Lietuvos plakatas 1862–1944 m. Vilnius, 1997. 224 p.

4 Pavilionytė R. Vartojimo vizualizacija tarpukario
Lietuvos reklaminėje grafikoje // Menotyra. 2003,
Nr. 2 (31), p. 67–73.

5 Kučinskaitė S. Trečiojo dešimtmečio reklama Europoje ir Lietuvoje // Interjeras. 1997, Nr. 7, p. 24.

6 Smetonienė I. Garsinės reklamos stilius: daktaro disertacija. Vilnius, 2001. 121 p. // Vilniaus universiteto bibliotekos rankraščių skyrius. F. 76–4001.

 

 

 

52

‹‹ Rodyti atgal
puslapių
Rodyti toliau ››

 
   
   
2005 - 2006 © c4 dizainas ir programavimas giriaus