Lietuviu English
Jūs esate: PagrindinisŽurnalasArchyvai4 Tomas
Meniu
Žurnalas
  Archyvai
  0 Tomas
  1 Tomas
  2 Tomas
  3 Tomas
  4 Tomas
  5 Tomas
  6 Tomas
  7 Tomas
  8 Tomas
  9 Tomas
  10 Tomas
  11 Tomas
  12 Tomas
  13 Tomas
  14 Tomas
  15 Tomas
  16 Tomas
  17 Tomas
  18 Tomas
  19 Tomas
  20 Tomas
  Redakcija
  Atmena
Specialieji leidiniai
Internetinė žurnalo versija
Kontaktai ir nuorodos
Draugai
Tinklapį kūrė
č4
Girius MERKYS
 
  Archyvai (4 Tomas)  
   
 
ISSN 1392-0448. LIETUVOS ISTORIJOS STUDIJOS. Nr. 4

tingo Nerono "tvano". Tai - aiški aliuzija į pirmuosius nuolatinius sistemingus krikščionių persekiojimus spalvingos Nerono epochos laikais.

Skaičiai

Legendos tekste iškylantys skaičiai yra taip pat nušviesti krikščioniškos simbolių šviesos: 500 bajorų, t. y. 5x100=500. Skaičius 5 - tai vyriškojo trejeto ir moteriškojo dvejeto sąjunga. 5 - tai meilės ir santuokos skaičius4. 100 - tai didelis apvalus skaičius, reiškiantis „pripildymą" ar net „išsipildymą".5. Taigi 500 - tai daug vyrų ir daug moterų, taigi - daug santuokų, o kartu ir daug palikonių. Tai minėtas veisimosi ir dauginimosi motyvas.

Visi su Palemonu atvykę bajorai buvo iš 4 giminių. Krikščioniškoje skaičių simbolikoje "4" - tai nuoroda į Dievo sukurtą pasaulį6. Šis skaičius simbolizuoja visa, kas medžiagiška ir žemiška. Žemė turi keturias pasaulio šalis. Rojuje prasidėjusi upė taip pat dalijasi į keturias sroves. Keturios giminės, lydėjusios Palemoną, suteikia visuotinumo ir universalumo. Taip atvykėlių srautas, suskilęs į keturias garbingas gimines, pripildė naująjį krantą.

Palemonas ir jo palydovai aptiko 12-a Nemuno atšakų. Jau Tertulijanas III a. po Kristaus šiuo skaičiumi nutiesė lieptą tarp Senojo ir Naujojo Testamentų. Garbusis Bažnyčios tėvas klausė: "Kodėl Jis pašaukė 12 apaštalų, o ne kitokį skaičių? Šio skaičiaus pavyzdį man pateikia Dievas: 12-a Elimo šaltinių, 12-a akmenų iš Jordano upės"7. Kelionės per dykumą metu žmonės atranda 12-a vandens šaltinių. Taip akylusis Palemonas atranda 12-a Nemuno atšakų, kurių viena vadinasi Gilija (o gal Gilioji?). Tiesa, primintinas Palestinos vietovardis. Tai - Gilead (hebr. gil'ad), žemė už Jordano tarp Arnono ir Jarmuko upių8. Ar išmoningasis autorius neperkėlė kalnuotojo Palestinos reljefo į žaliuojantį Lietuvos peizažą?

Vardai

Legenda mini keturių giminių atstovus: Dausprungą iš Kentaurų giminės, Prosperą Cezarinį iš Stulpų (Kolumny; Colonna), Julijoną iš Ursinų ir Hektorą iš Rožės giminės. Kur juos galėtumėme rasti? Manyčiau, jog vertėtų atkreipti dėmesį į Bazelio-Feraros-Florencijos-Romos bažnytinį susirinkimą. Jis prasidėjo Bazelyje 1431 m. vasario 1 d. ir baigėsi Romoje 1445 m. Vyko su pertraukomis ir buvo labai reikšmingas Bažnyčios gyvenime. Jo metu 1439 m. liepos 6 d. buvo parašyta Florencijos unija - aktas, kuriuo suvienijo Romos katalikų bažnyčią ir graikų pravoslavų bei Rytų bažnyčias.

131

‹‹ Rodyti atgal
puslapių
Rodyti toliau ››

 
   
   
2005 - 2006 © c4 dizainas ir programavimas giriaus